Ons team

Ons team bestaat uit consultants met achtergronden in communicatie, journalistiek, financiën, bedrijfs- en bestuurskunde en met ruime ervaring op het gebied van corporate communicatie, issue- en crisiscommunicatie, litigation PR, investor en media relations.

Klik op onderstaande namen voor meer informatie:

 

Marien van den Bos

Marien is sinds 2000 associate van Van Kempen voor een aantal specifieke projecten en opdrachtgevers. Zijn expertise ligt onder meer op het gebied van financiële communicatie, corporate governance en media. Van 1975 tot 1998 was hij actief als journalist op het gebied van nationale en internationale politiek, industrie, energie, ICT, monetair beleid en de financiële sector. Vele jaren deed hij verslag van politieke, economische en financiële ontwikkelingen vanuit een groot aantal hot spots in de wereld. Sinds 1998 adviseert hij (beursgenoteerde) ondernemingen en diverse organisaties bij hun externe communicatie en participeert hij in uiteenlopende communicatieprojecten, onder meer in de bancaire sector.

Naar boven

 

Hein Haenen

Hein heeft lange ervaring als onderzoeksjournalist, analist en essayist bij het Financieele Dagblad (FD). Hij schreef over financieel- en bedrijfseconomische onderwerpen en heeft als projectmanager een aantal vernieuwingen van de krant begeleid en publicaties ontwikkeld. Hij heeft over de jaren verslag gedaan over tal van conflicten, disputen en rechtszaken in de Nederlandse zakenwereld. Door zijn juridische achtergrond heeft hij een goed begrip van de juridische aspecten van deze zaken en van de reputatierisico’s die daarmee zijn gemoeid. Hij kent de journalistieke reflexen uit eigen ervaring en door jarenlange waarneming. Hein was co-auteur van boeken over creatief boekhouden (Winstwaarschuwing) en over corporate governance (De regels en het spel), gaf gastcolleges over journalistiek en communicatie aan de Vrije Universiteit en Hogeschool InHolland en verzorgde leergangen en workshops aan post-academisch instituut Forum.

Naar boven

 

Klaas de Jong

Klaas begon zijn loopbaan in 1968 als econoom op het gebied van internationale handelsontwikkeling voor de United Nations en de Food and Agricultural Organization (FAO) en eindigde zijn loopbaan in 2006 als directielid bij Royal Numico N.V. te Schiphol. In de tussenliggende periode (1980-1992) werkte hij als diplomaat op verschillende posten in het Midden-Oosten en Italië en als directeur bij het ministerie van Economische Zaken en op het gebied van internationale handel. In de periode 1982-1992 was hij directeur van de EVD. De laatste jaren is hij onder meer actief als bestuurder in de bankwereld en de voedingsindustrie en treedt hij op bij internationale bedrijven als boardroom adviseur op het terrein van issue management (veelal in relatie tot milieu en maatschappij) en zaken op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).

Naar boven

 

Margaret van Kempen

Margaret is een ervaren communicatieprofessional, met een achtergrond in overheid, semi-overheid, handel en industrie. Voordat zij in 1995 Van Kempen Public Relations & Public Affairs oprichtte was zij director of European Affairs bij Financial Times Television (FTTV). Zij runde het Europese kantoor van FTTV in Nederland. Daarvoor werkte zij als Public Relations Manager voor de Economische Voorlichtingsdienst EVD van het Ministerie van Economische Zaken. Daar was zij onder meer verantwoordelijk voor een aantal grootschalige internationale projecten, inclusief de Nederlandse presentatie: “Amsterdam Olympics 1992” tijdens de Olympische Spelen in Los Angeles van 1984, alsmede seminars over Transport en Logistiek in Japan en de Verenigde Staten. Margaret heeft een uitgebreid media en zakelijk netwerk en is gespecialiseerd in strategische communicatie en reputatiemanagement. Zij combineert uitgebreide ervaring in een groot aantal sectoren met uitstekende communicatievaardigheden. Zij adviseert het management van (beursgenoteerde) bedrijven op het gebied van communicatie met betrekking tot corporate communicatie, issues, crisis en litigation pr en investor relations.

Naar boven

 

Veronique van Zanten

Veronique werkt sinds 1999 voor Van Kempen Public Relations & Public Affairs, sinds 2006 als Associate. Zij adviseert en begeleidt directies en management van bedrijven en non profit organisaties bij het opzetten en verbeteren van hun communicatie- en mediabeleid. Zij houdt zich bezig met communicatiestrategieën bij overnametrajecten, crisissituaties, strategische samenwerkingen en bedrijfs- en productlanceringen. Eerder werkte Veronique als Public Affairs Consultant bij KLM Cargo. Daarvoor maakte zij deel uit van het lobbyteam van Hollandse Signaalapparaten (nu Thales). Daar onderhield zij contacten met (internationale) overheidsinstanties en adviseerde zij het management over politieke en in-  en externe communicatiekwesties. Vóór Signaal werkte zij in verschillende vakgebieden van communicatie.

Naar boven